Dampak Brand Positioning Terhadap Persepsi Konsumen Dan Niat Membeli di Toko Kijora Lemang Batok

Authors

  • Christian Putra Tarigan Universitas Negeri Medan
  • Jois Simarmata Universitas Negeri Medan
  • Lidia Mutiara Hutasoit Universitas Negeri Medan
  • Lenti Susana Saragih Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.59024/jumek.v2i1.290

Keywords:

Brand position, consumer perception, purchase intention

Abstract

This research aims to evaluate the impact of brand positioning strategies on consumer perceptions and purchase intentions in the Lemang Batok store context. The Lemang Batok store is considered as a research object to understand how brand positioning can influence consumer perceptions and their desire to purchase this unique product. Mixed methods were used to combine survey and interview data to gain a holistic understanding.

 

References

Qonita, N. (2017). Pengaruh Brand Identity Terhadap Brand Awareness Produk Semen Gresik, Semen Mortar Utama Dan Semen Merah Putih (Studi Pada Persepsi Usia Muda Produktif Di Kota Gresik) (Doctoral dissertation, Universitas Internasional Semen Indonesia).

Sukiarti, S., Hasiholan, L. B., & Haryono, A. T. (2016). Pengaruh Citra Merek, Sikap Merek, Kesadaran Merek Dan Kualitas Merek Terhadap Ekuitas Merek, Hand & Body Lotion Vaseline (Studi Kasus Di Kecamatan Pringapus, Kabupaten Semarang). Journal of Management, 2(2).

Sriwindarti, S. (2020). Pengaruh Persepsi Kualitas Pelayanan, Brand Image, Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Pada Transportasi Online Grabbike Di Ponorogo (Doctoral dissertation, Universitas Muhammadiyah Ponorogo).

Aditya Pandowo, S. E., Kasanah, S. U., Masruchin, S., Hurdawaty, R., S TP, M. M., Sulistiyowati, R., ... & Yanti Krismayanti, S. E. (2023). MANAJEMEN PEMASARAN. Basya Media Utama.

Maulana, M. F., Nawangsih, N., & Sulistyan, R. B. (2019). Pengaruh Persepsi Konsumen dan Motivasi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Perdana IM3. Jobman: Journal of Organization and Bussines Management, 1(3), 78-88.

Imancezar, R. G., & Khasanah, I. (2011). analisis pengaruh motivasi konsumen, persepsi konsumen, dan sikap konsumen terhadap keputusan pembelian (studi pada distro districtsides di Semarang) (Doctoral dissertation, Universitas Diponegoro).

Sardanto, R., & Ratnanto, S. (2016). Pengaruh Persepsi Konsumen terhadap Keputusan Pembelian pada Angkringan Kota Kediri. BENEFIT, 3(1), 31-44.

Lestari, S., Samihardjo, R., & Sapanji, R. V. T. (2023). Pelatihan Brand Identity Untuk UMKM: Meningkatkan Kesadaran Merek dan Daya Saing di Era Digital. ABDIMASKU: JURNAL PENGABDIAN MASYARAKAT, 6(2), 490-499.

Oktavianingrum, A., Hidayati, D. N., & Nawangsari, E. R. (2023). Strategi branding membangun Brand Identity pada UMKM. Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat Nusantara, 4(3), 1829-1836.

Anggara, F., & Wibawa, B. M. (2016). Analisis strategi positioning merek berdasarkan preferensi, persepsi, dan kepuasan konsumen produk pertamina lubricants. Jurnal Teknik ITS, 5(2), A866-A872.

Rahmi, A. A., & Nurhayati, I. K. (2016). Sikap Dan Persepsi Konsumen Terhadap Atribut Kafe Merek Asing Dan Kafe Merek Lokal Di Kota Bandung. eProceedings of Management, 3(1).

Harré, R. (2015). Positioning theory. The Wiley handbook of theoretical and philosophical psychology: Methods, approaches, and new directions for social sciences, 263-276.

Septiawan, I. P. S., Shabira, G. D., & Sofjan, N. (2023). ANALISIS POSITIONING SKINCARE

LOKAL DI JAKARTA. Equilibrium: Jurnal Penelitian Pendidikan dan Ekonomi, 20(02), 215-222.

Downloads

Published

2023-12-15

How to Cite

Christian Putra Tarigan, Jois Simarmata, Lidia Mutiara Hutasoit, & Lenti Susana Saragih. (2023). Dampak Brand Positioning Terhadap Persepsi Konsumen Dan Niat Membeli di Toko Kijora Lemang Batok. Jurnal Manajemen Dan Ekonomi Kreatif, 2(1), 214–219. https://doi.org/10.59024/jumek.v2i1.290

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.