Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Jumlah Anggota Produk Simpan Pinjam Pada Koperasi Jasa Bintang Muda 88 Di Kecamatan Makale Kabupaten Tana Toraja

Authors

  • Yovita Yovita Universitas Kristen Indonesia Toraja
  • Abedneigo. C. Rambulangi Universitas Kristen Indonesia Toraja
  • Mey. E. Limbongan Universitas Kristen Indonesia Toraja

DOI:

https://doi.org/10.59024/jumek.v1i4.223

Keywords:

Product, Price, Place, Promotion

Abstract

The purpose of this study was to find out what marketing strategies were carried out by the Bintang Muda 88 service cooperative in increasing the number of savings and loan members and to explain the application of the savings and loan product marketing strategy that was determined to have and impact on increasing the number of members in the Bintang Muda 88 service cooperative. The type of research used was qualitative  with the number of research informants 5 people. The research results obtained by setting the 4P strategy (Product, Price, Place and Promotion) are proven to be able to increase the number of savings and loan product members in the Bintang muda 88 service cooperative.

References

Abedneigo Carter Rambulangi, S. R. T. (2022). Analisis Pemasaran Produk Juice Mitra Markisa Di Kecamatan Rantetayo Kabupaten Tana Toraja. Jurnal Ilmiah Indonesia P-ISSN : 2541-0849.

Assauri, S. (2017). Manajemen Pemasaran Dasar, konsep, dan strategi. Jakarta.PT Raja Grafindo Persada.

Barcelona, o., Tumbel, T. M., & Kalangi, J. A. F. (2019). Pengaruh Marketing Mix Terhadap Keputusan Pembelian Pada CV. Justiti Motor Lembata. Jurnal Administrasi Bisnis, 8(2), 34.

Nurhadi, N., & Salim, A. (2019). Strategi Bauran Pemasaran Industri Tempe Dalam Perspektif Ekonomi Syariah Di Kabupaten Sri Indrapura Provinsi Riau. Jurnal Ekonomi, Keuangan, Dan Perbankan Syariah, 3(2), 140.

Nasuka, M. (2020). Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Jumlah Anggota Simpanan Wadiah Pada USPPS BMT Sunan Drajat Tunggul Paciran Lamongan. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Sosial (EMBISS).

Syukur, P. A., & Syahbudin, F. (2020). Konsep Marketing Mix Syariah. Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syariah, 5(1), 71-94.

Tjiptono, F. (2014). Service Marketing : Pendekatan teori dan praktik.

Wibowo, M. dan A. subagyo. (2017). Seri manajemen koperasi dan UKM tata kelola koperasi yang baik. Yogyakarta : Deepublish.

Subandi. (2015). Ekonomi Koperasi Bandung : Alfabeta. 19.

Rambulangi, A. C. (2023). Strategi Pemasaran Obyek Wisata Lemo Kabupaten Tana Toraja. JEMSI (Jurnal Ekonomi, Manajemen, Dan Akuntansi).

Downloads

Published

2023-09-25

How to Cite

Yovita Yovita, Abedneigo. C. Rambulangi, & Mey. E. Limbongan. (2023). Strategi Pemasaran Dalam Upaya Meningkatkan Jumlah Anggota Produk Simpan Pinjam Pada Koperasi Jasa Bintang Muda 88 Di Kecamatan Makale Kabupaten Tana Toraja. Jurnal Manajemen Dan Ekonomi Kreatif, 1(4), 120–129. https://doi.org/10.59024/jumek.v1i4.223

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.