STRATEGI PEMASARAN EKSPOR PADA UMKM KERUPUK TIGA WARNA DALAM MEMASUKI PASAR GLOBAL

Authors

  • Diondi Nugroho STIE Pembangunan Tanjungpinang
  • Enna Marliana STIE Pembangunan Tanjungpinang
  • Friza Pertiwi STIE Pembangunan Tanjungpinang
  • Nanda Dewi Anggraeni STIE Pembangunan Tanjungpinang

DOI:

https://doi.org/10.59024/semnas.v1i2.8

Keywords:

Export, Global Market, SMEs.

Abstract

The purpose of this study is to determine the export marketing strategy of three-color cracker SMEs in entering the global market. The method used in this study uses a qualitative approach with data collection techniques through interviews and observations. The results of this study indicate that the export marketing strategies that can be used for three-color crackers in entering the global market are as follows: a. Knowing the target market to be achieved, b. considering the scale of the business that you want to target, such as financing and consumer interest who will buy three-color crackers, c. know and observe the regulations of the destination country, d. form partnerships as needed.

References

Atmoko, T. P. H. (2018). Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Di Cavinton Hotel Yogyakarta. Journal of Indonesian Tourism, Hospitality and Recreation, 1(2), 83–96. https://doi.org/10.17509/jithor.v1i2.13769

Hafiar, H., Lukman, S., Ardiyanto, A., Basu, S., Irawan, Mussardo, G., Penelitian, A. K., & Mussardo, G. (2018). 済無No Title No Title. Statistical Field Theor, 53(9), 1689–1699.

Harini, C., & Yulianeu, Y. (2018). Strategi penetrasi pasar UMKM Kota Semarang menghadapi era pasar global MEA. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 21(2), 361–381. https://doi.org/10.24914/jeb.v21i2.1967

Purwaning Astuti, I., & Juniwati Ayuningtyas, F. (2018). Pengaruh Ekspor Dan Impor Terhadap Pertumbuhan Ekonomi Di Indonesia. Jurnal Ekonomi & Studi Pembangunan, 19(1). https://doi.org/10.18196/jesp.19.1.3836

Rambe, D. N. S., & Aslami, N. (2022). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Pasar Global. El-Mujtama: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(2), 213–223. https://doi.org/10.47467/elmujtama.v1i2.853

Sarfiah, S., Atmaja, H., & Verawati, D. (2019). UMKM Sebagai Pilar Membangun Ekonomi Bangsa. Jurnal REP (Riset Ekonomi Pembangunan), 4(2), 1–189. https://doi.org/10.31002/rep.v4i2.1952

Sutedi, A. (2015). Hukum Ekspor Impor. Raih Asa Sukses, 331. https://books.google.co.id/books/about/Hukum_Ekspor_Impor.html?id=wzzeBgA AQBAJ&redir_esc=y

Wibowo, D. H., Arifin, Z., & Sunarti. (2015). ANALISIS STRATEGI PEMASARAN UNTUK MENINGKATKAN DAYA SAING UMKM (Studi pada Batik Diajeng Solo). Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 29(1), 59–66. www.depkop.go.id

Yusuf, A. (2022). Pengertian strategi. Deepublish. https://deepublishstore.com/materi/pengertian-strategi/

Chain, P. (1997). Same or Different?: A Comparison of the Beliefs Australian and Chinese University Students Hold about Learning’s Proceedings of AARE Conference. Swinburne University. Available at: http://www. swin.edu.au/aare/ 97pap/CHAN97058.html, diakses tanggal 27 Mei 2000.

Saragih, H. (2017). Analisis Faktor Pendorong Pemasaran Ekspor Dan Pengaruhnya Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Pada Pt. Perkebunan Nusantara Ii (Persero) Medan. Jurnal Ilmiah Methonomi, 3(2), 149–163.

Ghosh, C., Liang, M., Petrova, M. T., Knoll, M. S., IPF, Geltner, D., Fisher, J., Ke, Q., IPF, Wratten, T., Wheeler, D., Giacomini, E., Ling, D. C., Naranjo, A., Overview, D. P., Evans, J. D. J. R. G., Jones, T. A., Mueller, G. R., Hoesli, M., … Zietz, J. (2009). No 主観的健康感を中心とした在宅高齢者における 健康関連指標に 関する共分散構造分析Title. Journal of Real Estate Finance and Economics, 23(1), 77–100. https://doi.org/10.1016/j.qref.2017.01.001%0A http://dx.doi.org/10.1016/j.cirp.206.06.001%0A http://dx.doi.org/10.1016/j.powtec.2016.12.055%0 Ahttps://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.02.006%0A https://doi.org/10.1016/j.matlet.2019.04.024%0Ahttps://doi.org/10.

LATHIFAH, D. N. (2007). ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI STRATEGI ADAPTASI PROMOSI EKSPOR BAGI PENINGKATAN KINERJA PEMASARAN EKSPOR: (Studi Kasus Industri Ekspor Furniture Di Jawa Tengah). Universitas Diponegoro, 1–138.

Ichwanda, F. I., Siregar, Y., Sunarti, & Mawardi, M. K. (2017). Analisis Strategi Pemasaran Untuk Meningkatkan volume penjualan ekspor (Studi Pada Perusahaan Pt Kaltim Prima Coal). Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 42(1), 36–45.

Respatiningsih, H. (2019). Manajemen Kinerja Usaha Mikro Kecil Dan Menengah ( Umkm ). Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 15(2), 53.

Downloads

Published

2022-11-17

How to Cite

Diondi Nugroho, Enna Marliana, Friza Pertiwi, & Nanda Dewi Anggraeni. (2022). STRATEGI PEMASARAN EKSPOR PADA UMKM KERUPUK TIGA WARNA DALAM MEMASUKI PASAR GLOBAL. Prosiding Seminar Nasional Manajemen Dan Ekonomi, 1(2), 87–101. https://doi.org/10.59024/semnas.v1i2.8

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.